MEDAL OF HONOR : ALLIED ASSAULTNe demeliyim, nasıl bir giriş yapsam bilemiyorum, doğaçlama olacak galiba
. Multiplayer demosunu oynadıktan sonra, 179 MB'lık single player demoyu netten yükleyip yüklememek arasındaki kararsızlığımı en sonunda yendim. İyi ki de yenmişim, yaklaşık 2 hafta sonra piyasaya çıkacak Medal of Honor: Allied Assault'un (MoHAA) uzun zamandır beklediğimiz kalitede bir oyun olacağı kesin!
Şimdi bana, RtC Wolfenstein (RtCW) kötü mü de böyle konuşuyorsun diye soracaksınız. Wolfenstein'ın yeri çok ayrı ve büyük bir zevkle oturup oynadık, fakat oynarken sürekli olarak yeni birşeylerin eksikliğini de hissettik. Her ne kadar RtCW gerek grafik gerekse de içerik olarak her yanından kalite fışkıran 2nci dünya savaşı konulu güzel bir FPS olsa da, MoHAA'nın demosunu oynadıktan sonra RtCW'nin hemen ardından FPS'cileri daha fazla tatmin edecek bir oyunun kısa süre içinde çıkıyor oluşuna çok sevindim. Çünkü bence RtCW FPS oyun dünyasına yeni birşeyler getirmiyordu, tek bir adam yine önüne geleni öldürüp, yaratıklarla işini bitirince oyun da sona eriyordu. Siz de oyunu bitirdiğinizde "aaa, bu kadar mı? yeni birşey yok mu?" şeklinde bir soru sormadınız mı kendi kendinize
Gelelim demo incelememize, zaten kısacık birşey olacak, onu da inceleme yazısında yazılması gerekenlerle doldurmayalım. Biliyorsunuz oyunun multiplayer (MP) demo'sunu da oynamış ve bununla ilgili bir de haber+screenshot eklemiştik siteye. Geçtiğimiz günlerde yayınlanan single player (SP) demo da tam bilgisayar sistemlerimizi upgrade ettiğimiz zamana rastladı (512 DDR SDRAM, Athlon XP 1600+ ve sitemizde incelemesi yayınlanan Epox anakart. Bunlara ek olarak eski 32 MB'lık GeForce 2 MX grafik kartı kullanılmaya devam ediyor). Bu konfigürasyonda öncelikle MP demoyu tüm detayları maksimum açık bir şekilde test ettim, ortalama 30 FPS çıktı. Neyse, inatla SP demoyu da yükledikten sonra (iyi ki yüklemişim) oyuna daldık.
Demomuz sadece bir görev içeriyor. Başlangıçta yanınızda bir asker daha var ve sizinle birlikte ilerliyor. Kısa bir süre sonra iki asker daha size katılıyor. Yanlız oyunun özelliği gereği bu askerlere komut veremiyorsunuz. Sizi takip ediyor, düşman gördüklerinde çatışmaya giriyor ve gerektiğinde (mesela siz bir tankı bazukayla yokederken) sizi korumaya alıyorlar. Genelde çatışmaya girmediklerinde yanınızdan ayrılmıyorlar. Açıkçası yapay zekayı baya beğendim denebilir. Detaylara başta girip kafa karıştırıyorum galiba, ama idare edin artık, yoksa bu yazı bitmez.
Yanınızda çarpışan bu adamlar da yaralanıp ölebiliyorlar (yaralarının ciddiyetine göre miğferleri düşüyor, topallayarak yavaş ilerliyorlar falan), bunu engellemek için gerçek savaş ortamında olduğunuzu unutmadan siper alarak ve temkinli ilerlemeniz şart.
Tek görevi içeren bu demoda amacınız roket atışı yapan 4 top benzeri silahı yoketmek. Görevin geçtiği harita ise MP demo için daha sonradan yayınlanmış olan 2nci haritanın hemen hemen aynısı. Önce bir kasabaya ulaşmanız, ardından da bu kasabanın sonundaki katedral gibi yeri geçip yolun sonundaki top mevzilerinde bulunan hedefleri yoketmeniz gerekiyor. Göründüğü kadar kolay olmadığına emin olabilirsiniz. Çünkü özellikle kasabada sizi bekleyen makinalıtüfek yuvaları, pusuya yatmış 300'e yakın düşman askeri ve ilerlerken yoketmeniz gereken bir panzer var.
Oyunun grafikleri hakkında söylenebilecek tek şey harika oldukları. MP demoda birçok efekti (patlama vb.) görme şansımız yoktu. Ancak işin içine birsürü düşman koyunca ve detayları sonuna kadar açınca Q3 motorunun güzel bir uygulamasına tanık oluyorsunuz. Özellikle görevin son bölümündeki topların sizi nişan alarak yaptıkları atışlar ve mermilerin yere çarpıp patlayınca ortalığa saçılan parçacıklar görmeye değier. RtCW'nin çıkarma sahnesinde de (sadece MP'da var) bombardıman efekti vardı, ama çok yapay bir efektti bu.
Oyunun yapay zekası çok iyi demiştim. Yanınızdaki askerlerde olduğu gibi düşmanların davranışları da çok mantıklı. Ancak bunun bir SP oyun olduğunu ve düşmanların hareketlerinin sizin bulunduğunuz noktaya göre scriptlerle aktive edildiğini unutmamak gerek. Ancak nasıl yapılıyor olursa olsun, sanki gerçek bir savaşta gerçek düşmanlara karşı savaştığınızı çok iyi hissettiriyor. Sizi gören bir düşman durup ateş etmek yerine saklanıyor, yatıyor, mermisi bittiğinde sipere girip şarjörünü dolduruyor ve daha neler neler.
Anlatmakla bitmeyecek ve zaten birkaç haftaya kadar oyunun kendisi de piyasaya çıkacak. İşin güzel yanı yayıncının Electronic Arts oluşu ve oyunlarını Aral İthalat tarfından getiriliyor oluşu. Bu satırları yazarken Aral İthalatı arayıp MoH AA'nın PC versiyonunun Türkiye'ye getirilip getirilmeyeceğini sordum, cevapları "yurtdışında çıkınca Türkiye'ye de getirilecek" şeklinde oldu. Hadi bakalım orjinal oyuncular
). Şimdiye kadar kaç oyuna başlar başlamaz "çok iyi yaw" şeklinde bir yorum yaptınız? İşte Medal of Honor: Allied Assault öyle bir oyun...